Új Mercedes EQS: önvezető mobil iroda

merci-muszerfal

Még nem maradt le a Napenergia Plusz Programról. Válassza az EU-SOLAR-t!

A Mercedes-Benz az első olyan autóipari vállalat, amely megfelel az UN-R157 szigorú jogi követelményeinek a feltételesen automatizált vezetésre szolgáló 3. szintű rendszerre vonatkozóan – a hír hivatalosan bonyolult mondatát röviden magyarítva: a legújabb önvezető Mercik már valóban maguktól mennek.

A Mercedes-Benz megkapta a világ első nemzetközileg érvényes rendszerengedélyét a 3. szintű automatizált vezetésre, ezzel egy jelentős mérdföldkövet átlépve az önvezető autók fejlesztésében. Németország tehát úttörő szerepet vállalt a közúti közlekedési törvény erre vonatkozó átalakításával, amelynek eredményeként az első vásárlók 2022 első felében vásárolhatnak S-osztályú Mercedeseket az új Drive Pilottal. Ez pedig lehetővé teszi, hogy feltételesen automatizált üzemmódban, akár 60 km/h sebességgel is közlekedjenek akár nagy forgalomban vagy zsúfolt helyzetekben – egyelőre azért mégis csak az erre már szintén felkészített német autópálya-szakaszokon.

A speciális Drive Pilot berendezés teljesen áttudja venni a sofőr szerepét, aki immár utasként az autós irodává alakított központi kijelzőn keresztül további extra kényelmi funkciókat érhet el, mint például az online-vásárlás vagy az e-mailek küldése. A rendszer már az új EQS-ekben, azaz a Mercedes új, elektromos üzemű flottacsaládjában is elérhető.

„Hosszú évek óta azon dolgozunk, hogy megvalósítsuk az automatizált vezetésről alkotott elképzelésünket. Ezzel a LiDAR-alapú rendszerrel olyan innovatív technológiát fejlesztettünk ki járműveink számára, amely egyedi, fényűző vezetési élményt kínál ügyfeleinek, és azt adja, ami a legfontosabb: az időt. A hatóságok jóváhagyásával most áttörést értünk el: mi vagyunk az első gyártók, akik Németországban sorozatgyártásba helyezik a feltételesen automatizált vezetést” – kommentálta a bejelentést Markus Schäfer, a Daimler AG és a Mercedes-Benz AG igazgatótanácsának tagja, fejlesztésért és beszerzésért felelős technológiai igazgatója.

Hozzátéve, hogy ez igazi paradigmaváltás az autógyártás 136 éves történetében, hiszen ez az első alkalom, hogy immár nemcsak tesztpályákon, hanem a valós forgalomban, bárki által elérhetően, és megfelelő jogi szabályozással a háttérben indulhatnak útra önvezető autók.

Németországot az Egyesült Államok és Kína követheti e sorban, ahol már szintén folynak a rendszer kiterjedt tesztvezetései, és már a megfelelő jogi keret kidolgozásán is munkálkodnak.

(Forrás: greencarcongressPONTcom)

Címlapfotó: az új Mercedes EQS futurisztikus műszerfala az autó minden paraméteréről visszajelzést ad menet közben.