Már az utakon az első magyar e-autó: felvillanyozó!

mar-az-utakon-az-elso-magyar-e-auto

Még nem maradt le a Napenergia Plusz Programról. Válassza az EU-SOLAR-t!

Alig egy hónapja gördült le ünnepélyes keretek között a futószalagról az első magyar gyártású tisztán elektromos autó, a Mercedes EQS. Mostantól pedig a hazai utakon is szembetalálkozhatunk vele, hiszen – a gyártó honlapja szerint 23,6 milliós induló listaártól – immár itthon is megvásárolható.

Az egyre erősödő elektromosautó-ipari nyomás hatására a Daimler is ritmust váltott, rohamléptekben dolgozza le a konkurensekkel szembeni hátrányát. Nem véletlenül, hiszen tavaly bejelentett hosszú távú stratégiája sikere szempontjából kiemelten fontos a teljes elektromobilitásra történő minél gyorsabb átállás. A Mercedes a tervek szerint 20 elektromos és 25 plug-in hibrid modellt dob majd piacra 2030-ig.

A tisztán elektromos meghajtású modellek közül a kompakt EQA, a középkategóriás EQC SUV és az EQV személyszállító és tavasz óta az EQS is elérhető már a szalonokban.

mercedes-belso

És most megérkezett az abc-rend szerint kis visszaugrásnak számító EQB – amely azonban magyar szemmel sokkal inkább óriási előrelépés, nem túlzás, igazi mérföldkő honi autóiparunk történetében. A kecskeméti gyártósorról legördülő új városi terepjáró ugyanis a magyar földön készült első, tisztán elektromos autó.

Az EQB gyártását mintegy 50 milliárd forintos beruházás előzte meg, amelyből 15-tel a magyar állam járult hozzá a költségekhez. Az új SUV miatt a Mercedes egy vadonatúj karosszériaüzemet épített, egyben az egész telephelyet új technológiákkal készítették fel az EQB gyártására.

Az október végi ünnepélyes gyártásindítón jeles személyiségek nyomták meg a virtuális start-gombot: jelen volt Christian Wolff, a Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója, Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter, Jörg Burzer, a Mercedes-Benz AG igazgatósági tagja, termelési és ellátási láncért felelős vezetője, valamint Johannes Haindl, Németország budapesti nagykövete is.

A modell a világpiacon a Sanghaji Autószalonon debütált, és elsőként valóban a kínai szalonokban vált elérhetővé, ám a cégóriás most jelentette be, hogy immár a hazai piacon is megvásárolható: az induló listaára a katalógus szerint 23,6 millió forint.

Az EQB nem éppen áramvonalas formájával tereli magára a figyelmet: a szögletes, markáns vonalakkal uralt karosszéria 4684 mm magas, 1834 mm széles és 1667 mm magas, mindehhez 2829 mm-es tengelytáv párosul. Az 5 üléssel igen tágas utastérben 7 ülés esetén a leghátul ülőknek már kicsit össze kell húzniuk magukat, a Mercedes szerint 1,65 méteres magasságig kényelmes a harmadik sor.

Az autót az európai piacokra kezdetben 66,5 kWh-s akkumulátorral szállítják, a fogyasztása 19,2 kWh/100 kilométer, amellyel akár 419 kilométeres hatótávot is elérhet.

Az avatón elhangzott még, hogy 2022-re a Mercedes-Benz valamennyi gyárának termelése, így a kecskeméti is, teljesen karbonsemlegessé válik. Ennek kulcsfontosságú eleme, hogy a felhasznált áram száz százalékban zöld energiaforrásból származik. Az EQB gyártásának elindulásával Kecskeméten a hagyományos belsőégésű motoroktól a plug-in hibrideken át a tisztán elektromos meghajtásig immár minden létező hajtásrendszer készül.

(Forrás: Mercedes)