Csúcsszuper német töltőhálózat: necces fogadtatás

nemet-elektromosauto-tolto

Még nem maradt le a Napenergia Plusz Programról. Válassza az EU-SOLAR-t!

Az immár egymilliós számot átlépő német e-autóhoz természetesen megfelelő töltőhálózat is dukál. Amihez kapcsolódóan most döbbenetes méretű programot jelentettek be, amivel Németország pár év alatt valóságos töltő-paradicsommá válhat.

Deutschlandnetz program nem kevesebb, mint további kétmillió autóval számol, amelyek energiaellátásához 2 milliárd euróból, 900 helyszínen 8800 töltési ponttal hozna létre rendkívül nagy teljesítményű hálózatot. (Csak összehasonlításként: a ma piacvezető IONITY 102 helyen 432 töltési ponttal rendelkezik, ezt követi az EnBw, az Allego, az Aral Pulse, az E-on és a Fastned. És hol áll a nálunk legnagyobb hírnek örvendő Tesla? 2021 augusztusáig 100 helyszínen 1123 töltőállomást üzemeltetett.)

A projektet állami forrásokból finanszíroznák, ám a nagy szolgáltatók által üzemeltetve. Mégis vegyes a fogadtatás, sokan tiltakoznak, sőt, már a pereskedés is szóba került.

A Nextmove által frissen publikált anyag Németországot 6 régióban 23 csomagra és további 900 területre osztja, ahol 2023-ig nagy teljesítményű, CCS-csatlakozós gyorstöltőket kell telepíteni.

Ezeket 3 fő kategóriába sorolják: lesznek autópálya mellettiek, a helyi 2 kilométeres sugarú ellátási területet kiszolgáló csoport, további 200 a pihenőhely nélküli autópályakiállókba kerül. Mindezt úgy, hogy ne alakulhasson ki monopólium egy adott régióban sem. Az S-M-L-XL méretkategóriájú helyszíneken 4-8-12-16 állásos töltőket telepítenek, amelyek a hazai, 50 kilowattos pusztából nézve szédületes teljesítménnyel rendelkeznek majd: a 200–920 volt között működő oszlopoknak támogatniuk kell a 400 illetve 800+ voltos autókat is, a minimális névleges 200 kW, az elvárt csúcsteljesítményük pedig 300+ kW kell legyen.

A töltőknek képesnek kell lenniük legalább 500 A áramerősség átvitelére, és jól olvasható LCD kijelzővel kell felszerelni őket, ahol németül és angolul is szerepelnek az adatok és az ár.

NEMCSAK ÁRAMFORRÁS, OKOS-MINIBANK IS EGYBEN

Az összes oszlopnak indíthatónak kell lennie NFC tokennel, applikációval, kötelező a bankkártya elfogadó terminál is, de támogatniuk kell a plug & charge szabványt is, azaz, ha az autó is tudja ezt, a töltés automatikusan indul csatlakozáskor, fizetni pedig majd később, egy havi számla alapján tudunk a szolgáltatónak.

A kiírás előnyben részesíti azokat a pályázókat, amelyek vendéglátóipari egységeket, kávézókat, mosdókat is telepítenek, de ugyanígy a fedett töltőoszlop, illetve a napelemek használata is szorgalmazott.

Image removed.

A TÖLTŐ IS CSAK NAPELEMMEL TÖLTHETŐ!

Kötelező továbbá a töltésre használt energia 100%-át megújulókból, praktikusan napelemekből származóval biztosítani, vásárolni. A pályázati feltételek része, hogy a beruházás költségét és az első 8 év üzemeltetési költségeit is az állam fizeti. Cserébe az áram fogyasztói ára a 38–44 cent (ma 137–159 forint) per kilowattóra közötti sávban mozoghat, kivéve, ha másodlagos szolgáltató, például egy töltőkártyát üzemeltető cég a tulaj – kérdés persze, miért venné tőlük drágábban bárki is az áramot, ha az oszlopon olcsóbban kifizetheti.

HIÁBA AZ INGYENMILLIÁRDOK, A MULTIK VEGYESEN FOGADTÁK

Ingyen állami milliárdok, jövőbiztos és villámgyors töltők, kényelmes fizetés és többletszolgáltatások az ügyfeleknek… mégis vegyes fogadtatás övezte a terveket.

A nagy német töltőszolgáltatók önmagában üdvözölnék a bővítést, ám ezzel a konkrét megoldással nem teljesen értenek egyet. Bár a Nextmove által megszólaltatott vállalatok mindegyike fontolgatja az indulást, mégis túlzott állami beavatkozásnak tartják a programot a szabad versenybe.

15 nagyvállalat az államilag megszabott árakat kifogásolja, hiszen ez nagy érvágás lenne azoknak, akik már most rendelkeznek saját hálózattal. Amelyeket jórészt saját maguk finanszíroztak, ám úgy soha nem fognak megtérülni, ha mellettük állami támogatásúakat építenek.

(Forrás: nextmove.de)