Az utasok fülére koncentrál a BMW: habosított kerekekkel, hangtalanul érkezik az új i7

az-utasok-fulere-koncentral-a-bmw

Elindult az új REPowerEU pályázat! Válassza az EU-SOLAR-t!

A BMW április 20-án Pekingben, az Auto China kiállításon mutatja be elektromos zászlóshajóját, az i7-et – és ezzel együtt az új 7-es sorozatot, amelynél a fejlesztők bevallott fő célja az volt, hogy a lehető legtöbb zavaró zajt távol tartsák az utasoktól. A BMW most közölt néhány részletet a kifejezetten az elektromobilitásra tervezett akusztikus tesztpadon végzett programról.

A prémium limuzint kereső vásárlók számára nemcsak a vezetés, a vezetési kényelem, a tér és az anyagok, köztük a megmunkálás a fontos, hanem az autó akusztikai kényelme is. A csendes elektromos hajtásnál e tulajdonságok még fontosabbak. Ha zaj nem is, hang azért lehet az i7-ben: az i4-hez és az iX-hez hasonlóan például az i7-ben is alkalmazzák Hans Zimmer hollywoodi zeneszerző IconicSounds nevű effektusait.

A német autógyártó szerint számos lehetséges zajforrással kell számolni. Ezekre mind kiterjedt a tesztelési program is, amelyen a BMW i7 prototípusai a müncheni kutatási és innovációs központban (FIZ) végzett akusztikai tesztelés részeként esnek át. A Project House North akusztikus próbapadjait kifejezetten az elektromobilitás követelményeinek megfelelően alakították ki. A görgős próbapadok egyedülálló csendességi szinttel és cserélhető burkolatokkal rendelkeznek, amelyek szimulálják és mérik a gördülési zajt a mindennapi forgalom szempontjából releváns összes útfelületen világszerte.

A többi jellemzőt nem a próbapadon válogatták ki, hanem már a tervezés során figyelembe vették. Például a hajtóegységeket akusztikailag optimalizálták, az e-motorok rögzítését az i7-hez igazították, és speciális zajtokozást fejlesztettek ki. Ezenkívül a karosszéria megnövekedett merevsége az elülső rész területén hozzájárul a jobb vibrációs viselkedéshez. Az iX-hez hasonlóan az abroncsok is habcsillapítóval vannak felszerelve, hogy tompítsák a zajt még az abroncs belsejében is.

A BMW fejlesztési igazgatója, Frank Weber pár további adatot is elárult a márka új zászlóshajójáról. Eszerint a teljesen elektromos i7 lesz a legerősebb 7-es sorozat, és a fejlesztés jelenlegi állása alapján 580–610 kilométeres hatótávolságot kínál, 18,9–19,7 kWh/100 km-es kombinált energiafogyasztással.

(Forrás: electrive.com)