Így repülhetünk a jövőben károsanyag-kibocsátás nélkül

igy-repulhetunk-a-jovoben-karosanyag-kibocsatas-nelkul

Még nem maradt le a Napenergia Plusz Programról. Válassza az EU-SOLAR-t!

Egy korábbi cikkünkben már írtunk napelemes repülőgépről, ami ugyancsak alternatívát jelent a ma ismert légi közlekedésben, most viszont egy olyan eljárásról számolunk be bejegyzésünkben, ami mégis a korábbi technológia alapjaira épít.

AZ ALTERNATÍV ÜZEMANYAG ÉS ELŐÁLLÍTÁSI MÓDJA

Mint tudjuk a hagyományos repülőgépek legfőbb hajtóanyaga a kerozin. A közelmúltban ezt az üzemanyagot sikerült már szintetikus úton is előállítani (zöld kerozin), viszont roppant költséges ennek a létrehozása, illetve jelentős energia szükséges ahhoz, hogy megfelelő mennyiséget lehessen biztosítani belőle a légitársaságok számára.

A felhasznált üzemanyagnak és gyártásának ökológiai lábnyoma akkor lenne a legkisebb, ha azt vízből és a levegőben található szén-dioxidból és alternatív energiával állítanák elő. Ezzel pedig teljesen karbonsemlegessé válhatna a repülés.

A legnagyobb leküzdendő problémát az jelenti, hogy jelenleg 3-6-szorosába kerül a szintetikus kerozin előállítása a hagyományos fosszilis gyártási móddal szemben. A környezetbarát üzemanyag előállítási költségei miatt akár  60 %-kal megemelkednének a repülőjegy árak, ami sokakat elkedvetleníthet az utazás ezen formájától. Az utasforgalom csökkenés pedig több légitársaságot sodorna rossz gazdasági helyzetbe.

A MEGOLDÁST NYÚJTÓ TECHNOLÓGIAI HÁTTÉR

A zöld kerozin lényege, hogy vízből állítanák elő azt oly módon, hogy fizikai-kémiai folyamatok során elegyítenék a légkörben lévő szén-dioxiddal. Így az üzemanyag gyakorlatilag abból jönne létre, amivé válik is felhasználása során. Vagyis a zöld kerozin valójában egy megújuló energiaforrás.

Nagy mennyiségű energia felhasználásával, elektrolízissel a víz alkotóelemeire, vagyis hidrogénre és oxigénre bontható, ami a szén-dioxidból nyert szénnel ötvözve szintetikus kerozinná alakítható. Az eljáráshoz szükséges energia az, ami valójában rendkívül megdrágítja az alternatív üzemanyagot. Ennek kiküszöbölése érdekében szükséges az, hogy a kellő elektromos áramot megújuló energiaforrások felhasználásával kerüljön előállításra. A ma ismert technológiákat figyelembe véve a legolcsóbb alternatív energiatermelési mód a napelemes rendszerek alkalmazása. Mint ismert a napelemeknek pedig számos előnye van, melyek közül a legfontosabb, hogy úgy állítanak elő nagy mennyiségű energiát, hogy közben nem szennyezik a környezetet.

Így tehát a fent ismertetett mód az egyedüli megoldás, hogy a repülés a jövőben szén-dioxid neutrálissá válhasson.