A divatipari láncok ki tudják kerülni a szigorúbb rendelkezéseket

divat-fenntarthatosag

Elindult az új Otthonfelújítási program! Minősítsen elő!

A divatipar fenntarthatóbbá tételére irányuló szabályozásokat és ezek tartósságát vizsgálták magyar kutatók, de kíváncsiak voltak arra is, hogyan kapcsolódik össze a gyors gazdasági növekedés és a fenntarthatóság.

A globális ellátási láncok fenntarthatósága évek óta vitatéma, a divatipart pedig a környezetet leginkább szennyező szektorai között emlegetik - olvasható az Eötvös Loránd Kutatási Hálózat (ELKH) honlapján.

Kikerülhetők a szigorúbb rendelkezések

A divatcégek sokszor hárítják a felelősséget az ellátási láncukban feltárt visszaélésekkel és szennyezéssel kapcsolatban, és működésük hatásait illetően gyakran megtévesztő kommunikációt folytatnak - ezekre a következtetésekre jutott az ELKH Közgazdaság- és Regionális Tudományi Kutatóközpont (KRTK) Világgazdasági Intézetének két kutatója, Dobos Emese és Éltető Andrea közös tanulmányukban. A vizsgálatból kiderül, hogy az egyes országok, integrációk szabályozása nem egységes, ezért a divatipari láncok ki tudják kerülni a szigorúbb rendelkezéseket.

Gyors növekedés és fenntarthatóság: megoldható?

A tanulmány a magyar Nanushka divatcég példáján mutatja be a fenntarthatóság és a növekedés egyensúlyának problémáit és a zöldre mosás technikáit. Az esettanulmányból kiderül, hogy a környezeti, illetve társadalmi fenntarthatóságot illetően az erőteljes fenntarthatósági kommunikáció és a vállalat konkrét lépései között nem feltétlenül van összhang.

Nyílt kommunikáció és hiteles információ szükséges

A tanulmány azonban nemcsak a problémákat, hanem konkrét javaslatokat is tartalmaz, hogyan érhetnék el a divatiparban a fenntarthatóság magasabb szintjét. A kutatók mindenekelőtt a transzparencia és az ellátási láncok szereplőinek ismeretét, elszámoltathatóságának fontosságát emelték ki. Továbbá véleményük szerint a vállalati kommunikációban a nyíltságra, megbízhatóságra és hiteles, releváns információk átadására kell törekedni.