Szemkamerás vásárlói kutatás a PTE-n: környezettudatosan reggeliznek az egyetemisták

szemkameras-vasarloi-kutatas-a-pte-n

Elindult az új Otthonfelújítási program! Minősítsen elő!

Az egyetemisták reggelivásárlásával kapcsolatos, egyben környezettudatosságra utaló szokásait vizsgálták szemüvegbe épített, a szem mozgását követő kamera segítségével a Pécsi Tudományegyetem (PTE) közgazdaságtudományi karán, adja hírül az MTI-re hivatkozva a tudas.hu.

Az eredményekről Németh Pétert, a kutatás egyik vezetőjét idézve közölték, hogy fiatal koruk ellenére a vizsgált személyeknek nagyon fontosnak bizonyult a környezetvédelem és az egészségtudatos életmód, ennek megfelelően válogatták ki a megvásárolni kívánt termékeket.

Ezt támasztja alá még az is, hogy az üzletek értékelésénél az első két szempont a kínálat és a minőség volt, csak harmadik helyen szerepelt az ár, tehát fontos számukra, hogy amit vesznek, az jó minőségű legyen – olvasható a kommünikében.

A kar 2020 januárjában közölte, hogy a fogyasztói magatartások kutatásával foglalkozó központ kezdte meg működését a PTE-n: a „the CoRe lab” munkatársait pedig egyebek mellett szemüvegbe épített, a szem mozgását követő kamera is segíti. Az eszközpark lehetővé teszi, hogy például mobil és stabil szemkamerás méréseket is végezzenek, valamint virtuális valóság technológiákat is alkalmazzanak a kutatások során.

A szemkamerás kutatási módszer alapja az a jelenség, hogy az ember folyamatosan mozgatja a szemét. Ezeket a mozgásokat a kamera rögzíti, ebből pedig számos faktor kiderül, és következtetni lehet továbbiakra is. A vizsgálatokban azért nyújt nagy segítséget a szemkamera, mert a vásárlói magatartásformának nagy része nem tudatos, illetve, ha valaki kezdetben próbál is a kamera jelenlétére figyelni, egy idő után szinte teljesen elfelejti az eszközt.

A kutatási módszer egy nagyáruház átrendezése során is hasznosulhat, hiszen a vásárlói attitűdöknek megfelelően történhet a polcok kialakítása – derül ki a közleményből.

(Forrás: tudas.hu/MTI – illusztrációs fotó: tobiipro.com)