Ázsia első napelemes óriásplakátjai zöld árammal segítik a mumbai vasutat

azsia-elso-napelemes-oriasplakatjai

Elindult az új Otthonfelújítási program! Minősítsen elő!

Az indiai Mumbaiban ténykedő Zest Outdoor reklámügynökség igazi ázsiai úttörő: a társaság nem egyszerűen reklámozza, hanem egyenesen a kontinens első napelemes közterületi óriásplakátjaival népszerűsíti magukat a napelemeket, tágabban a zöld áramtermelést.

A Zest Outdoor Media, a nemrégiben alakult OOH (Out of Home, magyarul közterületi) ügynökség Ázsia első zöld OOH vagyonkezelő vállalatává válik azáltal, hogy napelemes hirdetőtáblákat vezet be az áramtermelésre. A mumbai cég már 17 napelemes óriásplakátot telepített a városban, és a következő két hónapban további 17-et állít szolgálatba.

A napkollektoros hirdetőtáblákkal az indiai vasutat támogató koncepciót Mustafa Akolawala dolgozta ki: „A pálya védőburkolatainak rekonstrukcióját végezzük, de ezzel párhuzamosan a környezetre is vigyázunk. Közel háromszor annyi energiát termelünk, mint amennyit az óriásplakátok fogyasztanak, a többletet az indiai vasutak ingyen kapják tőlünk. Ha egy márka lefoglal egy napelemes óriásplakátot, ezzel a környezetvédelemhez is hozzájárul” – mondta.

Az ügynökség szén-dioxid-kibocsátást csökkentő célzó zöld küldetése már 12 ezer négyzetméternyi hirdetési felületnél tart Mumbaiban, ahol a márkák a projekttel szén-dioxid-krediteket szerezhetnek: az eddigi mennyiség évi 300 facsemetének felel meg 184 tonnával csökkenti a CO2-kibocsátást.

„Mivel senki sem dolgozott még ilyen koncepción egész Ázsiában, az Asia Rekordok Könyve a legnagyobb óriásplakát-napelem-telepítés címmel tüntetett ki minket. A mieink másképp néznek ki, mint a hagyományos hirdetőtáblák, és egyben nemes célt is szolgálnak. Az egyik legnagyobb kihívás az volt, hogyan lehet egy napelemet függőlegesen elhelyezni egy óriásplakáton. Még a telepítő napelemes cég is azt mondta, hogy újítás számukra, hogy a függőleges napelemek a vízszintes elhelyezéssel egyenértékű áramot termelnek” – tette hozzá.

A cég azt magyarázza, hogy a napelemes reklám milyen előnyökkel jár egy márka számára: „Mumbai még soha nem látott ilyen szép kivitelű óriásplakátokat, már ez érték számukra. Ezen túlmenően a márkát üzemeltető cég hozzájárul a zöldebb környezet kialakításához, és ezzel villamos energiát állítanak elő. Tehát szén-dioxid-jóváírást adunk nekik, és ezért nem számítunk fel különdíjat, így részesülnek a hasznukból” – mondja Mustafa Akolawala.

(Forrás: exchange4media.com/)