Zöldebb útra lép a Ford és a Porsche is

a-ford-es-a-porsche-is-noveli-a-napenergia-felhasznalast

Elindult az új REPowerEU pályázat! Válassza az EU-SOLAR-t!

Két nagy autógyártó is a zöld utat választja: múlt héten a Ford jelentette be, hogy a fókuszt az elektromos autók gyártására helyezik, és ehhez megújuló energiát fognak használni. Most pedig a Porsche háza tájáról érkezett a hír, hogy egy napelemes mikrohálózat kiépítésébe kezdenek.

Ford: 2035-re a világon az összes gyárukat napenergia működtetheti

A Ford komoly célokat tűzött ki maga elé év elején: egyrészt eldöntötték, hogy az elektromos autógyártásra helyezik a hangsúlyt, másrészt szeretnék csökkenteni a vállalat széndioxid-kibocsátását - ennek része, hogy gyáraikat zöld energiával működtessék. Az autógyártó a cél megvalósítása érdekében 650 MW napenergiát vásárol a DTE Energy szolgáltatótól.

A megállapodás lehetővé teszi, hogy a Ford 2025-re az amerikai Michigan államban található gyárait teljes mértékben napenergiával üzemeltesse. Azonban nem akarnak itt megállni, céljuk, hogy 2035-re a világon minden telephelyük megújuló energiát használjon.

Energiára pedig szükségük is lesz, hiszen a tervek szerint 2023 végére 600 ezer elektromos járművet fognak gyártani, 2026 végére pedig ezt a számot 2 millióra emelik. Annak érdekében, hogy ezeket az elképzeléseket tartani tudják, megkezdték az akkumulátor-kapacitásuk bebiztosítását is, Tennessee és Kentucky államban már építik az ehhez szükséges gyáraikat is.

Porsche: a cél a teljes karbonsemlegesség elérése 2030-ra

A Porsche sem szeretne lemaradni a zöldítésben, így szeptemberben megkezdik egy mikrohálózat kiépítését az Atlanta államban található központjaik területén. A tervek szerint 2023-ra elkészülő hálózatot teljes mértékben a napelemek által termelt villamos energia látja majd el.

Az autógyártó egy 25 évre szóló együttműködési megállapodást írt alá a Cherry Street Energy szolgáltatóval, akik működtetik és karban is tartják majd a hálózatot. A megújuló energiaforrás hasznosításával a Porsche évente nagyjából 1400 tonnával csökkenti a szén-dioxid-kibocsátását.

A napenergiára való átállás mellett a gyártó több döntést is hozott a fenntarthatóság érdekében: az új telephelyük és tesztpályájuk építéséhez alacsonyabb széntartalmú betont fognak használni, a vizet újrahasznosítják, növelik a biodiverzitást, és egy teljesen új infrastruktúrát hoznak létre az elektromos járművek töltésére.

A Porsche egyébként 2030-ra szeretné elérni a karbonsemlegességet, a Ford ezt 2050-re vizionálja.

(Forrás: motor1.com, electrec.co, techcrunch.com)