Ami egy autót tönkretesz, az a napelemnek karcolás

ami-egy-autot-tonkretesz-az-a-napelemnek-karcolas

Még nem maradt le a Napenergia Plusz Programról. Válassza az EU-SOLAR-t!

A telefon szétzúzásához elég egy kalapács, az autóhoz már egy nagyobb domb kell, a napelemnek pedig még ennél is több.

A telefonos töréstesztekről szóló videók nézettsége rekordokat dönt. Manapság a legtöbb vlogger önként jelentkezik a feladatra, ami túl azon, hogy hatásvadász tartalomhoz vezet, fontos tulajdonságait hozza felszínre a tesztmodelleknek. De nem csak a telefongyártók alkalmazzák a vizsgálati formát, az autóiparban sokkal nagyobb hagyománya van. Az első töréstesztre történetesen 1938-ban került sor az Audi által. A fejlesztők eredetileg az autók ütközésellenálló képességét szerették volna volna felülvizsgálni, ezért nemes egyszerűséggel legurították azokat egy dombról, innét kezdve új fogalommal bővült a piac. Mára lényegesen szervezettebb körülmények között zajlanak a vizsgálatok és jobbára az autókon, illetve telefonokon kívül más termékeket is tesztelnek ilyenformán. Például napelemeket, melyek gyártására rengeteg szabály vonatkozik. Az egyik speciális szempont a mechanikai követelmény, ennek megfelelően a paneleknek 80km/h-val becsapódó jéggolyó zivatart is állniuk kell. Szintén fontos elvárás a napelemek nagy nyomásellenálló képessége, a minimum elvárás: 245kg/m2. Tehát igen komoly vizsgán kell jeleskedniük a paneleknek. Ennek célja, hogy a gyártók meggyőződjenek róla; a termékek zord időjárásban is állják a sarat. A teszteket innovatív körülmények között, külön szakemberek végzik. Ugyanis ezek nem egyszerű eszközök, a napelem egy olyan megújuló energiaforrás, ami lenullázza a villanyszámlát, miközben használatával a családok csökkentik ökológiai lábnyomukat. A napelemek jégesővel szembeni ellenállóképességéről korábbi cikkünkben még több részletet olvashat.