A fenntartható fejlesztések pozitív hatással vannak a tanulók teljesítményére

diákok-pozitív-hatas

Még nem maradt le a Napenergia Plusz Programról. Válassza az EU-SOLAR-t!

Az elmúlt két évtizedben végzett kutatás eredményeit a World Green Building Council összefoglalta és meglepő eredményre jutottak. A World Green Building Council (Zöldépítési Világtanács) jelentése összefoglalja azokat a tényezőket, amelyek pozitív hatást gyakoroltak a tanulók teljesítményére. “Az talán nyilvánvalónak tűnik, hogy ha a tanulók nem hallják a tanárt, vagy túl meleg van a koncentráláshoz, a teljesítményük rovására megy. Ám azt sokan nem ismerik fel, hogy olyan tényezők, mint a CO2-szint és a világítás típusai szintén nagy különbséget jelenthetnek a diákok tanulmányi teljesítményében. Azáltal, hogy energiatakarékos, alacsony szén-dioxid-kibocsátású, illetve az egészség és a jólét fontosságát előtérbe helyező iskolákat tervezünk, biztosíthatjuk a diákok számára, hogy életük egyik legfontosabb időszakát valóban zöld környezetben tanulva töltsék.” – mondta Terri Wills, a WorldGBC ügyvezetője. A kutatás eredményei alapján, az alábbi tényezők befolyásolták leginkább a diákok teljesítményét: Világítás – Az Egyesült Államokban a diákok hangosolvasási folyékonyságát vizsgálták. Nagy fényintenzitású körülmények között 36%-os javulást figyeltek meg, míg a standard fényviszonyok mellett csak 16%-kal javult a teljesítményük. Beltéri levegő minősége – Az Egyesült Királyságban vizsgálatokat végeztek az iskolában töltött időre vonatkozóan. Ahogyan a CO2-koncentráció emelkedett, a diákok jelenléte csökkenni kezdett. Hőkomfort – A hőkomfort is befolyással volt a teljesítményre, 4 000 finn diákkal végzett tanulmány szerint az osztálytermüket “komfortosnak” találó diákok jobban teljesítettek a dolgozatban. A matematika dolgozatban 4%-kal több helyes választ adtak azok a diákok, akik komfortosan érezték magukat, mint azok, akiknek melege volt. Akusztika – Ahogyan a zajszint 10 decibelenként növekedett, úgy romlott 5.5 ponttal a francia diákok nyelvtan és matematika dolgozatainak eredménye. A világítás, a beltéri levegőminősége, a hőkomfort és az akusztika optimalizálása tehát jelentősen javította a diákok produktivitását. Az eredmények javulása mellett az energiafelhasználás is csökkent, a károsanyag-kibocsátással együtt. A sok ablak, a természetes fény és az energiatakarékos LED-világítás alkalmazása csökkenti a kibocsátást és egészséges iskolai környezet biztosít. A kutatás eredményeit iskolák és cégek is igyekeznek minél előbb átültetni a gyakorlatba.