Ultravékony napelemek teszik fenntarthatóbbá a buszozást

napelemes-busz-szingapur

Még nem maradt le a Napenergia Plusz Programról. Válassza az EU-SOLAR-t!

Ultravékony napelemekkel felszerelt buszok járják január közepétől Szingapúr utcáit. A fejlesztéssel a szén-dioxid-kibocsátás évente akár 200 tonnával csökkenthető.

Szingapúrban immár 52 buszt szerelt fel ultravékony napelemekkel a Go-Ahead Singapore busztársaság, így csökkentve a járművek karbonlábnyomát. Két busz tesztüzemben már 2021 márciusa óta járja az utcákat, január közepén pedig újabb 50 állt szolgálatba.

A CNA beszámolója szerint a hagyományos napelemek helyett azért döntöttek a 1,6 mm vékony, kis súlyú, hajlítható panelek mellett, hogy a megtakarítás a lehető legnagyobb mértékű legyen.

- A panelek a napenergiát elektromos árammá alakítják, amivel a buszok akkumulátorát táplálják - magyarázta Leonard Lee, a Go-Ahead Singapore mérnökigazgatója. - Ezáltal csökkenthető a generátor terhelése, amivel üzemanyagot spórolunk, a szén-dioxid-kibocsátást pedig a minimálisra mérsékeljük.

200 tonnával csökkenthető szén-dioxid-kibocsátás

A tesztidőszak tapasztalatai rendkívül pozitívak voltak a társaság számára, egyetlen busznál évente 3-4 százalékos üzemanyag megtakarítást értek el, és így 4 tonnával kevesebb szén-dioxid került a légkörbe. A számítások szerint a napelemmel felszerelt buszok számának bővítésével szén-dioxid-kibocsátásuk évente 200 tonnával fog csökkenni, ami megfelel 43 személyautó éves kibocsátásának.

- A dízel meghajtású buszokra napelemet szerelni egy olyan alternatív megoldás, amellyel a járművek működése fenntarthatóbb és hatékonyabb lehet - összegezte Andrew Thompson, a társaság vezérigazgatója.