A Volvo átáll: csak elektromos és hibrid autóik lesznek

elektromos-auto-volvo

Még nem maradt le a Napenergia Plusz Programról. Válassza az EU-SOLAR-t!

2019-től az összes Volvo elektromos vagy hibrid lesz.

A vállalat fokozatosan le fog állni a belső égésű motorokkal készített autókról.

A Volvo 2019-től kezdődően, minden új autóját, részben, vagy teljes egészében akkumulátorral fogja működtetni. A cég álláspontja szerint, hamarosan vége lesz azoknak az időknek, amikor az autók belső égésű motorral működnek. A Volvo az első nagy gyártó, aki ilyen merész lépésre készül.

Håkan Samuelsson, a Volvo vezérigazgatója elmondta: A vállalat reagált azokra a felmerülő igényekre, miszerint megnőtt a kereslet az elektromos autók iránt. Ez a lépés részükről, segítséget nyújt abban, hogy 2020-ra az értékesített új autók megfeleljenek a kötelező érvényű szén-dioxid kibocsátási céloknak.

A kínai tulajdonban lévő autógyártó a Geely, még nem rendelkezik teljes mértékben elektromosan működő autóval, de már öt olyan plug-in hibrid modellt értékesítenek, amelyek képesek akkumulátorról üzemelni.

A modellek árazása arra enged következtetni, hogy a jövő Volvo márkájú autói prémium kategóriát fognak képviselni.

Az XC90 SUV crossover plug-in hibrid verziója £ 61,650, azaz 13,250 fonttal fog többe kerülni, mint a dízel változat.

Az autógyártók közül, például a Renault-Nissan, a BMW és a VW - nagyratörő tervekkel állt elő az elektromos autók tekintetében. A kormány pedig támogatja a levegőszennyezés és az éghajlatváltozás kezelésére irányuló törekvéseket.

A VW emissziós botránya lendületet adott a vállalatoknak, hogy az új technológiára összpontosítsanak, mivel a politikusok és az aktivisták is a dízel kibocsátást vádolták a városok levegőminőségi problémák miatt.

Samuelsson elmondta: Hosszú távon a dízelmotor egyre drágább lesz, mint az elektromos változat.

Prof. David Bailey, az Aston Egyetem autóipari szakértője szerint: Felgyorsult a váltás az elektromos berendezések tekintetében, különösen a VW botrány nyomán, úgy gondolom, az ágazat egy robbanás előtt áll.

"A 2020-as évek közepére teszik azt az átbillenési pontot, ahol az elektromos autók lekörözik a belső égésű motorokat.

Image removed.
2016-ban az elektromos autók száma elérte a 2 milliót.

Az elektromos autók széles körű elterjedésével a potenciális szén-megtakarítása óriási lesz. - mondta

Bár globálisan a szén még mindig a villamosenergia-termelés kb. 40% -át teszi ki, a gáz körülbelül 21% -ot. Az olyan országok, mint az Egyesült Királyság, jelenleg jelentős mennyiségű energiához jutnak, megújuló energiaforrásokból és a nukleáris energiából.

Az Egyesült Királyság szén-dioxid-kibocsátásának egynegyede a közúti közlekedésből származik.

Dekarbonizálnunk kell a közlekedési rendszert, és ennek része az elektromos autókra való átállás. - mondta Bailey, hozzátéve, hogy az autók "drámaian javíthatják a városi levegő minőségét“.

Ben Lane, a Next Green Car igazgatója, az alacsony kibocsátású járművek vezetője elmondta: "Nem azt állítjuk, hogy a vállalatok nem fognak belső égésű motorokat gyártani, de nyilvánvalóan egy hatalmas áttörés előtt állunk.

A Greenpeace üdvözölte a Volvo lépését, és azt mondta, hogy a többi gyártónak követnie kellene példájukat.

A Volvo felismerte hogy az elektromos járműveké a jövő, de nem arról van szó, hogy a “régi típusú autók” múlttá válnak - mondta Paul Morozzo, a környezetvédelmi csoportban.