Elindult az új Otthonfelújítási program! Minősítsen elő!
Bár néhány részletet szokás szerint már korábban elárultak, a Formula E a hivatalosan most, hol másutt, mint a hétvégi Monacói E-Prix előtt mutatta be a kimondottan városi pályákra tervezett Gen3 autóját. A következő szezontól az új autók nagy változásokat hoznak az erő és a hatékonyság terén, de merőben új megjelenést is kapnak. A Formula E odáig ment, hogy a Gen3-at a világ leghatékonyabb versenyautójának nevezte.
Az autó a pályán jövőre, a sorozat kilencedik szezonjában mutatkozik majd be. Tervezésében a FIA, a Formula E mérnökei mellett fenntarthatósági szakemberek is részt vettek a teljesítményt, hatékonyságot, fenntarthatóságot figyelembe véve. Míg a motorsportban a fejlesztési verseny az elmúlt évtizedekben főként az aerodinamika terén zajlott, a Gen3-nál inkább a szoftverfejlesztés lesz az előrelépési lehetőség. Hét gyártó kötelezte el magát az új szabályok mellett, ebből egy, a Maserati indul, csak átmenetileg a DS erőforrásaival, amíg el nem készül a saját konstrukciójuk.
Az új konstrukció 322 km/h végsebességre képes, ami 350 kW-os teljesítménnyel párosul. A hátsó mellett egy első meghajtó is került bele, ez további 250 kW-ot, azaz összesen 600 kW-ot jelent. Összehasonlításképpen: a mai autók mindössze 250 kW-ot tudnak, de sima versenykörülmények között – Attack Mode nélkül – 200-ra vannak korlátozva. A keletkező energia 40%-át felhasználó belső égésű motorokhoz képest az elektromosság 95%-a jut majd el a kerekekhez.
Ami az akkumulátorokat illeti, az egy futamhoz szükséges mennyiség közel felével indulhatnak majd el, hiszen a fékezés során visszanyert energia 40%-ot jelent majd a versenytávhoz képest. Az akkuk, a gumik és a karosszéria is természetes anyagok alkalmazásával készült, az újrahasznosíthatóságra is tekintettel. Az új gumik 26%-ban tartalmaznak újrahasznosított anyagot.
Utóbbi a Gen2-es járgányokból visszanyert szénszálas anyagot és vásznat is tartalmaz majd, 10%-kal csökkentve a szén-dioxid-kibocsátást. A gyártás során keletkező szénszálas hulladékot egy új eljárásnak köszönhetően a repülőipar hasznosítja újra.
„A Gen3 egy olyan lény, amelyet az élőhelyére terveztek: a város utcáin száguldoznak kerekek közötti harcban. Valójában ez a világ első versenyautója, amelyet kifejezetten utcai pályákra terveztek és optimalizáltak. Ezt szem előtt tartva nyilvánvaló, hogy a sorozat Monacóban debütál, ahol a tavalyi futamon több mint 60 előzés történt. Ha a hajtásláncról van szó, a Gen3 a sorozat eddigi legerősebb, legkönnyebb és leggyorsabb versenyautója. Óriási előrelépést jelent a motorsport és az elektromos mobilitás terén is. Arra tervezték, hogy bemutassa, a nagy teljesítmény, hatékonyság és fenntarthatóság kompromisszumok nélkül kombinálható” – mondta Jamie Reigle, a Formula E vezérigazgatója.
(Forrás: techcrunch.com)