A személyautó és a kerékpár keresztezéséből született meg ez a furcsa hibrid

3d-nyomtatott auto-bicikli

Még nem maradt le a Napenergia Plusz Programról. Válassza az EU-SOLAR-t!

Megszületett a személyautók és az elektromos kerékpárok újabb szerelemgyereke, a UILA. A szülők előnyös tulajdonságait egyesítő jármű 3D-nyomtatással készült, ami jelentősen csökkenti a költségeket.

Az autók és kerékpárok közti szakadék áthidalásával jó ideje próbálkoznak már. Ezekből a próbálkozásokból pedig elég furcsa hibridek születnek, ez alól a német nFrontier UILA nevű autó-biciklije sem kivétel. Biciklire nem igazán hasonlít, ahogy hagyományos autóra sem - a legjobb szó talán az, hogy futurisztikus a kinézete.

Tekintsünk el azonban a külsőségektől, és nézzük inkább a belső tulajdonságait. Az UILA ugyanis remekül egyesíti a két szülő-jármű előnyeit: a kerékpárokhoz hasonlóan könnyű és egyszerűen kezelhető, mégis megvan benne az autók kényelme. Kétszemélyes kialakításának köszönhetően csomag- és utasszállításra is alkalmas, és mivel fedett, rossz időben is bátran használható.

3D-nyomtatott autó-bicikli

A bicikliutakon könnyen elfér, de a forgalomban sem kell félteni, hiszen végsebessége eléri a 70 kilométer per órát. Ehhez viszont nagyon kell tekerni, hiszen pedállal működik, a motor csak rásegítést jelent. A haladást öt különböző hajtási mód könnyíti meg.

3D-nyomtatott autó-bicikli

Két év múlva akár már piacra is dobhatják

Az nFrontier a 2022-es Formnext rendezvényen mutatta be a járművet, amely már a sikeres tesztvezetésen is túl van. Bizonyos jogi kérdéseket azonban még tisztázni kell, hogy piacra dobhassák. Az UILA jogilag elektromos kerékpárnak számít, így amennyiben most kerülne forgalomba, a sebességét 25 kilométer per órában kellene limitálni - és ez csak egy példa. A cég reméli, hogy 2024-ig sikerül megoldást találni, és megkezdhetik a forgalmazást legalább Németországban.

Az UILA számos eleme 3D-nyomtatással készül, gyártása gyors, egyszerű és olcsó, vagyis megfizethetőbb is lenne a hasonló típusú járműveknél.

 

(Forrás: autoevolution.com)