Napelemkasztnis autót fejlesztenek a bajorok

napelemkasztnis-autot-fejlesztenek-a-bajorok

Még nem maradt le a Napenergia Plusz Programról. Válassza az EU-SOLAR-t!

A napelemek és maga a napenergia az élet egyre több területén jelenik meg és játszik meghatározó szerepet. Nincs ez másként már a járműiparban sem, ahol az elektromos autók töltésére a legkörnyezetbarátabb megoldás, ha az egy napelemes rendszerrel végezzük. A németek azonban csavartak a dolgon, és ahelyett, hogy napelemmel szerelt töltőállomásokat alakítanának ki, inkább magába az autóba építik be azokat.

VALÓDI NAPELEMES AUTÓKAT GYÁRTANAK BAJORORSZÁGBAN

Az elektromos autók mellett egyre inkább a napenergiát közvetlenül hasznosító autók is előre törnek. A müncheni székhelyű Sono Motors tervei szerint már  2022-től kapható lesz az általuk gyártott, napelemekkel szerelt személygépkocsi. A nemrégiben ugyanis egy olyan jármű tervét álmodták meg, amely képes töltőállomások nélkül, de tisztán elektromos üzemmóddal közlekedni. Laurin Hahn, a cég vezérigazgatója és társalapítója egy olyan tökéletes autót szeretne piacra dobni, ami fel tud hagyni a jelenleg kapható elektromos gépjárművek jellegzetes akadályaival (rögzített hatótáv, töltési idő, töltőállomásoktól való függőség). Ezekre a problémákra pedig a napenergia hasznosítása jelentheti a megoldást.

eu-solar-sion

 A Sono Motors egyelőre egy modellt kínál, a Sion-t, melyet 2022-től vehetnek majd birtokba a vásárlók az európai piacon. A későbbiekben pedig az Egyesült Államokban is kapható lesz a napelemes autó. A vállalat hosszú távú célja pedig az, hogy a későbbiekben több típusban és mindenki számára elérhető áron terjeszthessék gépkocsijaikat. A napelemes autóra ezidáig körülbelül 12 500 db előrendelés érkezett. A Sion 25 000 euróba, nagyjából 9 millió forintba kerül, ami igazán versenyképesnek mondható a ma is használt e-autókkal szemben.

A SION SPECIFIKÁCIÓI

A Sono Motors számításai szerint az autóba épített akkumulátorban tárolt energia 250 kilométer megtételét teszi majd lehetővé, ugyanakkor a kasztniba épített napelemeknek köszönhetően az energia-utánpótlás napközben folyamatosan biztosított. Így a gépjármű gyakorlatilag addig tud közlekedni, míg süti a nap, illetve el nem jön az éjszaka. A Siont összesen 248 db napelemcellával borították be, melyeket áttetsző polimerbe vannak ágyazva, nem pedig üvegbe.  Ez segítette hozzá a gyártót ahhoz is, hogy a kocsi tömege ne növekedjen meg jelentősen.  A napelemek borításának különlegességét még az adja, hogy míg a hagyományos panelek egyenesek, addig az autónál főként az aerodinamikai szempontok miatt

eu-solar-sion-2

 görbített, és így ellenállóbb napelemeket használnak. A hagyományos napelemeknél alkalmazott alumínium keret elhagyásával a napelemek könnyebbek lettek, és lehetőség nyílt arra, hogy azokat ne csak a tetőre lehessen felhelyezni. Fontos volt továbbá, hogy egy modern, esztétikus formát alkossanak meg, hisz csupán a környezettudatosság miatt sokan nem vásárolnák meg. A Sion jelenleg csak fekete színben kapható, viszont már 30 percet állva a napon 80%-ra töltődik! Hahn azt is kiemelte, hogy az általuk gyártott autó olyan közlekedésfejlesztési megoldások eszköze is lehet, mint a carsharing, ami lehetővé tenné mindenki számára az olcsó, hatékony és környezetkímélő mobilizációt.

Képek forrása: www.sonomotors.com