A Motorola által titokban gyártott elektromos autóra bukkantak egy roncstelepen

Elektromos hajtáslánca van a felújított Chevrolet Corvette-nek

Az EU-SOLAR nem ígéretet árul, hanem napelemet. Kérjen ingyenes ajánlatot!

Egy roncstelepen bújt meg eddig az a Chevrolet Corvette, amely nemcsak azért érdekes, mert a Motorola gyártotta, hanem azért is, mert hajtáslánca elektromos. Igaz, az interneten semmilyen információ nem található az autóról, az igazi, ezt a papírjai bizonyítják.

Az elektromos autók manapság rendületlenül járják hódító útjukat. Bár úgy tűnhet, mintha egyszer csak a semmiből tűntek volna elő, valójában ezek a járművek a gyártók sokéves fejlesztésének és kutatásának csúcspontjai. Az elektromos autók hajnalán pedig megannyi érdekes és lebilincselő történet született, amelyek között még mindig lehet újakat találni.

Így járt Kevin Williams, a thedrive.com szerkesztője is, aki egy, az egyesült államokbeli Illinois állam egyik roncstelepén bukkant egy igazi kincsre, egy elektromos meghajtású Chevrolet Corvette prototípusra, amelyet a Motorola gyártott. Az autót vélhetően egyedi megrendelésre készíthették egy 1987-es Chevy átalakításával úgy, hogy a lehető legtöbb alkatrészt megtartsák az eredeti járműből.

Az interneten semmi nyoma az autónak

Az autó eredeti, ahogy ezt a benne talált dokumentumok bizonyítják, de más információforrás nincs a járműről. Ahogy Williams is írta, hosszasan keresgélt az interneten, de semmi nyomot nem talált. Se egy pletyka, se egy jelentés, se egy utalás egészen a 2000-es évek közepéig. Ez a projekt az analóg korszak végén született és halt meg, mielőtt még az internet népe felkaphatta volna a történetet, és megőrizhette volna az utókornak.

Azonban az újság szerkesztője is csak a véletlennek köszönheti, hogy rátalált a ritkaságra, hiszen eredetileg egy másik autó miatt utazott el Larry Brostenhez, a Chevrolet tulajdonosához. A férfi beszélgetés közben dobta be, hogy egyébként van nála egy Chevy Corvette is, amit a Motorola gyártott valamikor az 1990-es évek elején vagy közepén. Williams először nem is tulajdonított neki jelentőséget, de amikor meglátta az autót, tudta, hogy alulértékelte a bejelentést, és egy egyedülálló, teljesen elektromos prototípussal van dolga.

Az elektromos Chevrolet tervrajza
Az elektromos Chevrolet kívülről
Az elektromos Chevrolet kívülről
Az elektromos Chevrolet tervrajza
Az elektromos Chevrolet kívülről
Az elektromos Chevrolet tervrajza
Az elektromos Chevrolet kívülről
Az elektromos Chevrolet kívülről
Az elektromos Chevrolet tervrajza
Az elektromos Chevrolet kívülről
Az elektromos hajtásra semmi nem utal

A kocsi egyébként kívülről teljesen úgy néz ki, mint egy átlagos, felújított Chevrolet Corvette C4: piros színű, és a karosszériaelemek, valamint a belső tér is ugyanolyan kialakítású, mint az 1987-es gyártmányon. Nincs rajta semmi jelzés, ami az elektromos meghajtásra utalna, kivéve az “EL” jelölés a kocsi hátulján. Igaz, ma már ez a jel elég ismert, hiszen 2020-ig minden regisztrált elektromos autón kötelező volt Illinois államban, akkoriban igen kevesen tudták, mit jelent.

Kívülről tehát nincs sok árulkodó jel, a motorháztetőt felnyitva azonban egyértelművé válik, mivel van dolga a szemlélődőnek. Ezüstös “dobozokon” a “High Voltage” (Magasfeszültség) felirat látható, a legnagyobb akkumulátoron pedig a Motorola Automotive kék logója látható.

Az egyetlen bökkenő, hogy az autó nem működik. A jelenlegi tulaj elmondása szerint elődje a téli időszakban a szabadban hagyta az autót, ami tönkretette az akkumulátorokat.

Tervrajzokat és egy titkos protokoll leírását is találtak az autóban

Mint ahogy arra korábban is utaltunk, nemcsak az autó, hanem a benne talált halomnyi dokumentum is említésre méltó. Kapcsolási rajzok, műszaki leírások, dokumentációk is voltak az autóban, amelyek nagy részét valószínűleg csak egy villamosmérnök tudna értelmezni. A dokumentumokból egyébként kiderül, miért nem hallott senki erről az autóról: hétpecsétes titokként kezelték, és külön protokollt vezettek be a fejlesztés során.

 

(Képek és szöveg forrása: thedrive.com)