Hatalmas változás előtt az autópiac, az új Nissan Leaf a hírnöke

hatalamas-valtozas-elott-az-autopiac

Még nem maradt le a Napenergia Plusz Programról. Válassza az EU-SOLAR-t!

Sok régóta hangoztatott ellenérvvel száll szembe az új Nissan Leaf, újításainak köszönhetően. Megnövekedett a hatótávolság, jobb lett a design és új vezetőtámogató rendszereket használ.

Aki vezette már az új modellt, egyöntetűen arról számolt be, hogy óriási fejlődésen ment keresztül. Egyre többen érdeklődnek a villanyautók iránt, már nem igazán a technológia és a felhasználás kérdés – ezen a téren naprakészek az emberek – hanem az ár és a személyes tapasztalok váltják ki a legnagyobb érdeklődést.

Mi változott? 

Az új Nissan Leafet 30 kWh-s helyett 40 kWh-s akkumulátorral szerelték, így jóval nagyobb a hatótávolsága, a NEDC ciklus szerint 378 kilométer, valós vezetési körülmények között pedig 270 kilométer megtételére képes egyetlen töltéssel, ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy körbe lehet autózni vele a Balatont.

Nem csak a hatótávolság nőtt, a használat is kényelmesebb lett. E-Pedal-t alkalmaznak az új Leafben, melyet egyszerűen lehet aktiválni és arra tervezték, hogy optimális fékerőt biztosítson minden sebességnél. Ha a funkció be van kapcsolva, arra is képessé válunk, hogy csupán a menetpedál (elektromos autók esetében nem gázpedálról, hanem menetpedálról beszélünk) segítségével kontrolláljuk az autó mozgását. Ha a menetpedált felengedjük, nem csak lassítani tudjuk, de akár nullára fékezni az autó sebességét. Ennek köszönhetően a fék élettartama is jelentősen növekszik, emellett a fékezés során keletkező energia jelentős része nem vész el, hanem az akkumulátorban tárolásra kerül, így ez is növelni tudja a hatótávolságot. A rendszer egyébként teljesen biztonságos: amint felengedésre kerül a menetpedál, automatikusan felgyulladnak a hátsó lámpák.

Emellett ebben a változatban is helyet kapott az „ECO” kapcsoló, ami a gyakorlatban 8-10 kilométerrel megnövelheti a hatótávolságot, mivel a menetpedál lenyomására lomhábban reagál az autó.

Olyan móddal is rendelkezik az autó, amely nagyobb energiavisszanyerést tesz lehetővé. Ebben az esetben a menetpedál felengedését követően érezhetően erősebb lesz az autó lassulása, mely fokozható a korábban említett e-Pedal használatával.

A Tesla a kedvezőbb árú Model 3-ba rendelhető opciónak beletette az Autopilot rendszert. Erre válaszul a Nissan is előrukkolt egy ProPilot nevű rendszerrel, melyet tévesen önvezető funkciónak hívnak. Ezzel a rendszerrel gyakorlatilag a jármű sebességét és a követési távot lehet beállítani. Így aktiválódnak a kamerák és radarok, a rendszer felismeri a sávjelzéseket, így a Leaf képes a sávban maradva tartani az általunk meghatározott követési távolságot. Menet közben is könnyű változtatni a beállításokon, a rendszer gyorsan reagál. Ettől függetlenül a vezető köteles a kormánykeréken tartani a kezét, ha ez nem történik meg, a rendszer figyelmeztetést küld, ha erre nem érkezik reakció, a rendszer megállítja a járművet.

Ezt egészíti ki a ProPilot Park, ami egy parkolást segítő vezetéstámogató rendszer, mely kamerák és szenzorok alapján működik. Háromféle pakolási típust tud elvégezni a rendszer: párhuzamos, merőleges és orral előre történő parkolásra is képes. Csak akkor végzi el a rendszer a folyamatot, ha a sofőr nyomva tartja a ProPilot Park gombot, ez biztosítja, hogy felügyeli azt.

Az autó designja is megváltozott: szélesebb és hosszabb is lett az autó. Korábban a hatótávolságon volt a hangsúly, így a gyártók igyekeztek olyan designt létrehozni, amelynek alacsony a légellenállási együtthatója.

Az akkumulátor mellett a motor is erősebb lett: 109 lóerőről 150-re növekedett az autó teljesítménye, így 7,9 másodperc alatt képes álló helyzetből 100 km/h-s sebességre gyorsulni. Forrás: portfolio.hu