Elektromos segédmotoron roboghatnak a postások

az-elektromos-segedmotorok-megkonnyitik-a-kezbesitok-munkajat-es-kimelik-a-kornyezetet

Még nem maradt le a Napenergia Plusz Programról. Válassza az EU-SOLAR-t!

A Magyar Posta is zöldít: több mint 1000 elektromos segédmotoros kerékpárt szereznek be, amelyek a kézbesítők munkájának könnyítése mellett a környezet is kímélik. A háromkerekű kerékpárok a nagyobb méretű járásokba kerülnek.

Elektromos járművek tekintetében a Magyar Posta az elmúlt években nagyot lépett. Amíg 2018-ban egy ilyen eszköz sem volt a kézbesítőjárásokban, addig a flottafejlesztésnek köszönhetően hamarosan már a járások 45 százalékában lehet elektromos meghajtású kerékpár vagy elektromos segédmotorkerékpár.

Könnyebb, gyorsabb munkavégzés környezetkímélő módon

A Magyar Posta 1101 darab elektromos meghajtású segédmotoros járműre kötött szerződést, amelyek szállítása folyamatos. A tervek szerint a háromkerekű kerékpárok a nagyobb méretű járásokba kerülnek majd, ahol a kézbesítők útvonala hosszabb, és a küldeménymennyiség is jelentős. A postások az elméleti és gyakorlati oktatás elvégzése után használhatják az eszközöket, amelyek jelentősen megkönnyítik és gyorsítják a munkavégzést, ráadásul a környezet is kímélik.

A járművek bírják a változó terepviszonyokat és az időjárás viszontagságait is, egy töltéssel képesek megtenni akár 60 kilométert, maximális sebességük pedig a 45 km/órás sebességet is eléri. A segédmotoros kerékpárokat jól meg lehet pakolni, hiszen teherbírásuk 200 kilogramm, a használatukhoz azonban motoros jogosítvány, azaz legalább AM kategóriájú okmány szükséges.

A társaság flottája jelenleg nagyjából 5 ezer gépjárművet számlál, ennek mindössze 4 százaléka zéró kibocsátású. Amennyiben megérkeznek a háromkerekű segédmotorok, ez a szám 23 százalékra ugrik.

Több mint 100 éve is használták már a kézbesítők

Mondhatjuk, hogy a segédmotoros kerékpárok ma a reneszánszukat élik, hiszen már több mint 100 évvel ezelőtt is használták ezeket a postások. A Csonka János és Bánki Donát által tervezett, háromkerekű jármű 1900-ban állt először a kézbesítők szolgálatába, akik húsz évig ezzel vitték a leveleket a címzettekhez. A 250 köbcentis motor 20 - lejtőn akár 25 - km/órás sebességgel robogott. Az elinduláshoz nem volt elég a taposás, be is kellett hozzá tolni a motort. Működtetése tehát nem volt egyszerű, de azóta szerencsére sokat fejlődött a technológia, így a kézbesítőknek is könnyebb dolga lesz.

A segédmotorok mellé elektromos kerékpárok is érkeznek

A Magyar Posta a segédmotorok mellett idén jelentősen növeli az elektromos meghajtású kerékpárjainak számát is. Év végéig 1200 ilyen biciklivel bővülhet a társaság flottája, 2023-ban pedig további 500 darab leszállítása lehetséges. A kerékpárok, a fenntarthatósági szempontokon túl szintén a kézbesítők munkájának könnyítését szolgálják, így azokban a járásokban alkalmazzák ezeket, ahol az útvonal hosszabb, emelkedőkkel tarkított, valamint a küldeményvolumen megköveteli használatukat.

 

(Forrás: vg.hu, posta.hu)