A legújabb Mercedes nemcsak elektromos, napelemes is: már nem vízió

vision-cimlap

3 MILLIÓ forint maximum visszatérítés napelemre. Kérjen ingyenes ajánlatot!

Mivel egyre inkább a hatótávolság és a hatékonyság határozza meg az elektromos autók jövőjét, a Mercedes megint rátett egy lapáttal az e-autó-fejlesztésre és új határokat feszeget: legújabb dobásuk, a Fraunhofer Solar Energy Systems Intézettel együtt kifejlesztett ultravékony tetőpanelek az akkumulátorrendszert akár 25 kilométeres extra hatótávolsággal ruházzák fel.

A németországi székhelyű Mercedes-Benz autógyártó bemutatta a Vision EQXX-et, elektromosautó-flottájának legújabb modelljét. A vállalat szerint a jármű a valaha épített leghatékonyabb elektromos autó, köszönhetően a 100 km-enként kevesebb, mint 10 kWh-s energiafogyasztásnak és a több mint 1000 km-es(!) hatótávnak.

Az autó egy újonnan épített, házon belüli rendszerrel rendelkezik, amely állítólag 95%-os teljesítményt ér el az akkumulátortól a kerekekig. „A Vision EQXX akkumulátorcsomagja csaknem 100 kWh energiát képes tárolni, ugyanakkor 50%-kal kisebb a térfogata, és 30%-kal könnyebb, mint az EQS referenciacsomagja” – jelentette ki a gyártó, az egyik legismertebb elektromos járművére utalva.

2024-től a sorozat összes járművét 117 tetőn elhelyezett napelemmel szerelik fel. „Európa legnagyobb napenergia-kutatóintézetével, a Fraunhofer Solar Energy Systems Intézettel együttműködésben fejlesztettük ki” – áll a Mercedes-Benz közleményében. „A nagyfeszültségű rendszer energiaelszívás-csökkentésének eredménye a hatótávolság növekedése. Ideális körülmények között ez akár 25 km-es hatótávolságot is megnövelhet hosszú távú utakon.”

vision-belso

A VISION EQXX egy izgalmas, inspiráló, ugyanakkor teljesen valósághű út az elektromos járművek technológiája felé. Úttörő energiahatékonysága mellett érdemi válaszokat ad a sürgető kérdésekre. A fenntartható anyagok például jelentősen csökkentik a szénlábnyomot. UI/UX-je radikálisan új, egy darabból álló kijelzővel rendelkezik, amely reszponzív, valós idejű grafikával kel életre, és a jármű teljes szélességén lefedi. Az UI/UX többi eleme segíti az autót és a sofőrt, hogy egyként dolgozzanak együtt, sőt olyan technológiát is alkalmaznak, amely az emberi agy működését utánozza. A szoftvervezérelt fejlesztési folyamat pedig, amely ezt szállította, forradalmasítja az elektromos autók tervezési módját.

Ez az autó egy folyamatban lévő program egyik eredménye, amely az autógyártás jövőjének tervrajzát adja. Számos funkcióját és fejlesztését már beépítik a gyártásba, beleértve az MMA következő generációját – a Mercedes-Benz Modular Architecture-t a kompakt és közepes méretű autókhoz.

(Kép és szöveg: daimler.com)